2014. január 29., szerda

Pozitív címkék = Pozitív változás!


Sokkal könnyebb egy gyermeknek egészséges önbecsülést építenie, ha a szavak, amelyekkel jellemezzük őt ilyenek mint, kreatív, kíváncsi, lelkes. Szavak, amelyek pozitív képet alkotnak védő páncélba borítja gyermekeinket, megadva az erőt, amely ahhoz kell, hogy megváltoztassa viselkedését, ami a helytelen viselkedést átformálja az elfogadhatóvá. Más szavakkal, a gyerek aki szereti magát, tud viselkedni. 

”Amikor valaki mondja 'John rémesen hangos’ így reagálnék, ' Nagyon harsány, igaz-e’ Vigyük őt ki, ahol még jobban kiabálhat.' Hátrahőkölnének, de néhány perc után egyetértenek, hogy nagyon látványos tud ő lenni. Miután néhány alkalommal így tettem, hallottam ahogy anyám ezt mondja: 'John a harsány oldalad előjött megint. Kapcsoljunk be zenét és énekeljünk vele. Még a suliban is ahol a tanár azt mondta róla, hogy makacs, egyetértéssel rábólintottam, de ezt tettem hozzá: 'Otthon is öntudatosan viselkedik’ Sosem gondoltam erre az oldalára, válaszolt a tanár 'Gondolom nem is olyan rossz, igaz’? Ez teljesen megváltoztatta a tanár fiamról alkotott képét, és úgy tűnik sokkal jobb kapcsolatot kezdtek kiépíteni.

Ne hagyd magad megfélemlíteni mások sértő címkéitől. Tanítsd meg őket gyermeked lehetőségeit visszatükröző szavakra, úgy, hogy te is ezeket használod. Még vitatkozni sem kell velük. Pusztán kifejezni a gondolataikat pozitívabb úton.

Ha bővebben érdekel Kurcinka módszere gyerek el képzésemre! Válassz közülük itt:

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése