2014. április 4., péntek

És a gyakorlat: A dührohamok megakadályozásának alapja:

  Vedd észre a figyelmeztető jeleket:


Akár felpörög, akár hangosabbá válik, a szabályokat teszteli, egy döntés miatt fontoskodik, vagy koordinálatlanná válik, az élénk gyermekek tudomásodra hozzák, mikor nő az impulzivitásuk. Nem kell megvárnod mire abbahagyhatatlanul zokognak felfedezve szomorúságukat, vagy őrjöngve üvöltenek, hogy kifejezzék haragjukat. Az érzelmek sokkal könnyebben kezelhetők, hogyha alacsonyabb impulzivitási szinten vannak.
Nagy valószínűséggel eddig is érezted gyermeked jeleit a zsigereidben, csak figyelmen kívül hagytad ezeket mivel fáradt voltál, vagy siettél valahova. Lehet, hogy nem figyeltél, mert úgy gondoltad, ha reagálsz ezekre a figyelmeztetésekre, megerősíted gyermeked negatív viselkedését, de olvasni a figyelmeztetésekből, olyan mint füst szagot érezni. Amennyiben gyorsan reagálsz, sikerülhet enyhíteni a robbanást, mielőtt eláraszt téged is, megmentve téged egy óra teljes felfordulástól. 
 
Gondolkozz el gyermekedről. Milyen figyelmeztetéseket küld neked? Hogyan változik mozgása? Mi történik hangszíné? Mi irritálja, ami amúgy nem ha nyugodt? Fedezd fel ezeket a változásokat. Jegyezd meg jól őket. Legközelebb, ha a gyermek elkezd úgy viselkedni, vedd észre mint egy szignált, hogy közbeléphess, és visszavezethesd a zöld zónába mielőtt kiakadhatna.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése