2014. április 29., kedd

A te gyermeked hány órát alszik 24 óra alatt?

. ÉJSZAKAI ÉS DÉLUTÁNI ALVÁSIDŐ:
Az élénk gyerekek nagyon erőteljes fizikai reakciókat élnek meg, ahogy az impulzivitásuk nő. Az agyuknak sokkal több erőfeszítésbe kerül elcsípni és átirányítani. Add hozzá a történésekhez a fáradtságot, és az élénk gyermek nagyon könnyen túlterhelődik. Ezért annyira fontos megbizonyosodni róla, hogy gyermeked megkapja az elég alvást éjjel, és a délutáni alvást vagy csendes pihenőt napközben.
Lehet, hogy azt tapasztalod, hogy egy fárasztó nap után élénk gyermeked könnyen elalszik. Néhány gyerekre ez igaz, de a többség elutasítja az alvást, azt feltételezheted, hogy kevesebb az alvásigénye, mint társaiknak. A valóságban több időre van szükségük. Az alváshiány maga egy stresszforrás, amely a testet éberré teszi, tehát, ha gyermeked nem kapja meg a szükséges alvásmennyiséget, nehezebbé válik számára hogy lassítson, és elaludjon. Nem alszik, mert képtelen rá. Ezért a fáradtság körforgása rontja a viselkedést, az alvás elutasítása kontrollálatlanná válhat. 

Egy átlagos csecsemő 14-18 óra alvást igényel 24 óra alatt, totyogók 13 órát, középső csoportos és nagycsoportos ovisok 12 órát, iskolások 10 órát, serdülők 9.25 órát és a felnőttek 8.25 órát. Élénk gyermeked jobban, mint más gyereknek szüksége van rád, hogy megvédd az elalvását, és segítsd, hogy megkapja amire szüksége van. 
 
Helyezd előtérbe élénk gyermeked alvását, és ne felejtsd el a délutáni alvás, vagy csendes pihenő időt sem. Minél többet pihen, annál nyugodtabb lesz. 

  (Meg tudod nézni erről szóló könyvét is, az Alváshiány Amerikában. Ezt a könyvet a napokban kezdtem olvasni, kíváncsian várom, hogy az eddigi könyvek zsenialitása mellett, ez hogy fog segíteni kisfiamnak, aki szünidőben nem tud  aludni. Természetesen tapasztalataimat megosztom veletek, és terveim szerint ezt is lefordítom majd.)

Kislányom zseniális rajza -a szomorú Holddal azt ábrázolja, hogy a fiú nem akar lefeküdni, inkább játszik.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése