2014. június 23., hétfő

Tárgyalástechnika nagyobb gyerekekkel:

Az igen keresés például ez:


„Múlt hét szombaton reggel a feleségemmel el akartunk menni a belvárosba, hogy nézzünk egy könyvespolcot. A gyerekek kiakadtak. Nem akarták kihagyni kedvenc rajzfilmjüket. Utálnak vásárolni. Nem akartak menni. Nagyon dühös lettem. Miért nem tudnak simán szót fogadni és beszállni harc nélkül az autóba? Kezdtem kiakadni, ezért a feleségem átvette.
„Apa el akar menni, ti pedig nem,” mondta. „Mit tegyünk most?
Mi lenne, ha felhívnánk a szomszédokat?” Az idősebb helyeselt. „A múlt héten te vigyáztál az ő gyerekeire, így most lehet, hogy velük lehetnénk, és apa és te elmehetnétek.”
„Igen” a fiatalabb válaszolt. „Tegyük így”
Először vonakodtam megkérni a szomszédokat, és arra gondoltam, hogy ez egy jó családi esemény lehetne együtt. Megenyhültem, habár amikor rájöttem, hogy elnéztük az ő gyerekeiket és ez nem lehet egy „szépen” együtt töltött idő. A gyerekek felhívták a szomszédokat, akik belementek a dologba, és feleségemmel ketten mentünk el.
Békés volt, ahogy csak kettesben ültünk az autóban, de egy részem még mindig bosszús volt. Feleségem mutatott rá, hogy legtöbbször a gyerekek velünk jönnek, és kevés ellenkezéssel teszik azt. Ő mondta azt is, „Olyan felnőtteket szeretnénk belőlük nevelni, akik ki tudják fejezni igényeiket, megoldani problémákat, és néha megkérdőjelezik a tekintélyelvűséget. 

 
Ha szeretnéd megérteni gyermekedet, gyere el 2 órás webináriumomra (ára csupán 5.000 Ft), ahol megtanulhatod a kitartó alaptermészet kezelésének alapjait.

https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/webinarium/

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése