Úgy tűnik a
gyerekek olyan hajlammal születnek, amivel reagálnak az emberekre
és eseményekre ami beazonosítható és megjósolható. A reakciók
viszonylag egyenletesek minden gyereknél különböző helyzetekben
és különböző időszakokban.
Az alaptermészetre nagy figyelem fordul a
pszichológiai, antropológiai, fiziológiai és neurobiológiai
kutatásokban. Amíg egyetértenek az alaptermészet valóságában
és abban, hogy milyen fontos szerepet játszik abban, hogyan
tapasztalja a gyermek a körülötte lévő világot, más-más
kifejezéseket használnak, hogy kifejezzék az alaptermészet
jellemvonásokat.
Nem csupán az energia szintet tartalmazza, de az új szituációk befogadásának sebességét, érzelmeink indulatét, az érzékenységünket a látványhoz, hangokhoz, szagokhoz, érzésekhez és ízekhez, és így tovább.
Nem csupán az energia szintet tartalmazza, de az új szituációk befogadásának sebességét, érzelmeink indulatét, az érzékenységünket a látványhoz, hangokhoz, szagokhoz, érzésekhez és ízekhez, és így tovább.
Egy gyerek aki
alaptermészetéből fakadóan aktív, nem csupán mozogni szeret, de
szüksége van mozgásra. Egy ilyen gyerekre ráparancsolni, hogy
üljön egy helyben hosszabb időre, és meg tudná csinálni, ha
akarná, ez olyan mintha az mondanánk hagy figyelmen kívül hagyod
a teli hólyagodat. A nyomás növekszik – szükség, ami belülről
jön és valós.
Ha bővebben érdekel Kurcinka módszere gyerek el képzésemre! Válassz közülük itt:
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése