2014. január 24., péntek

Te címkézed gyermekedet?

Ez most egy hosszú bejegyzés lett, egyszerűen nem tudom, hogy mit vegyek ki belőle, ez így kerek egész ahogy van, és így be tudom mutatni, hogy mi a zsenialitása ennek a könyvnek:

"Elárulom neked, hogy nem te vagy az egyetlen szülő, aki egy élénk gyermekről rémes benyomást alkotott.

Minden gyermeknek megvan a saját stílusa. Valaki ugrándozva érkezik, mozdulataik nagyok és szélesek, mint kötéltáncos kisállatoké. Mások belibbennek a falakat bámulva, figyelmesen hallgatva, és mindent befogadva mielőtt bemerészkednek.
A szüleiket követik, akik beszélgetnek, folyton beszélgetnek. Hangoskodások, siettető szavak, és izgalommal teli felkiáltások sokasága, csaknem kiszorítják az enyhén hezitálókat -a csendes szülőket, akik inkább hallgatni szeretnek mint beszélni.
A családok az első 30 percet együtt töltik, és utána elválnak egymástól. A gyerekek folytatják a programot, amíg a szülők beszélgető körbe távoznak.
A mai téma a címkék. Mindenkinek adtam 3 kártyát. Megkértem a szülőkre, írjanak mindegyikre egy-egy szót vagy kifejezést, ami őket az őrületbe kergeti gyermekükkel kapcsolatban. Néhányan azonnal újabb lapokat kértek, azzal, hogy nekik 3 nem elég. Mindenki nevetett. Jó érzéssel töltötte el őket, hogy másoknak is vannak negatív gondolataik. A kártyák másodpercek alatt beteltek.
„Ki szeretné velünk megosztani a felírt szavakat/kifejezéseket?” – kérdeztem. Néma csend következett. Feszengeni kezdtek a székeken; egymásra néztek és köhécseltek. Annak gondolata, hogy nyilvánosan meg kell osztani ezeket a szörnyű gondolatokat, szinte elfogadhatatlannak tűnt számukra.
Mike volt az, az alapos megfigyelő Mike, 2 gyermek, egy élénk és egy átlagos édesapja, aki megtörte a csendet. „Kötekedős”, jelentette be. „John mindennel vitatkozik. Tegnap azt próbálta megmagyarázni, hogy a nap nem süt. Nem vagyok vak; a nap sütött akkor is. ' Nézz ki az ablakon’ mondtam neki. 'A nap süt’ Tudjátok mi volt John válasza? 'Hát de Kínában nem’. Mindenki nevetett, felismeréssel bólogatva, emlékezve a saját véget nem érő vitáikra. Ahogy a nevetés abbamaradt, Nancy húzta elő az egyik kártyáját.
„Sosem áll meg” olvasta. Négy gyermekem van, de ez az egy 24 órában foglalkoztat. Szolgálatban vagyok attól a perctől, hogy felébred, amíg el nem tud aludni. Amikor próbálok új stratégiákat bevezetni, újra változtatnom kell másnapra. Teljesen kész vagyok. Egy kis pihenésre lenne szükségem”.
„Nekem is,” Pattie egyetértett. „Elizabeth két éves, és még mindig arra várok, hogy egyszer átaludja az egész éjszakát. Az én felírt szavam a kiszámíthatatlan. Sosem tudom előre, mikor alszik el és mikor ébred fel.” Pattie félénken körülnézett és hozzátette, „Szex, az mi? Azt hiszem tudom még, hogy kell szeretkezni.
A tömeg morajlásba kezdett, és megint sokan bólogattak egyetértésben.
„Szünetet fogunk tartani,” Joni közbeszólt, kimerültség hallatszott hangjából. „A szüleim felajánlották, hogy elviszik a két gyereket, így John és én együtt tölthetünk egy hétvégét kettesben. Tudom, hogy a fiatalabbal minden rendben lesz, de Stephanie meg fog bennünket őrjíteni, amikor visszaérkezünk. Könnyen mérgesedik fel. Az én felírt szavam – mérges. Ez engem is feldühít.
Miért kell 'fizetnünk’ amikor visszaérünk? Tara vág közbe.
„Nem hiszem el, hogy ezt most elmondom valakinek” Suzanne elismeréssel fordítja meg kártyáját. Agresszív volt vastag nyomtatott betűkkel felírva. „Meghívtuk egyik barátját tegnap délután. Péter nagyon izgatott volt, hogy találkozhat vele! Nem értem miért kell olyan durvának lennie. Sosem viselkedünk vele így. El sem tudjátok képzelni, milyen érzés volt felhívni az édesanyját, hogy a kisfiát megverték. Tuti, hogy soha többet nem engedi majd el hozzánk.”
„Hogyha bármit segít” Bill hozzátette, „nem te vagy az egyetlen, aki agresszív szót írta le. Én is ezt írtam, és a lobbanékonyt. A mindennapos kitörések, több mint amit én el tudok viselni. Kezdem magamat űrhajósnak érezni.
„Azt hiszem a gyerekeim nem olyan rosszak, mint ahogy eredetileg gondoltam,” Laura viccelődve mesélte.”Rettenetesen frusztrál, hogy nagyon válogatós. A palacsintának ugyan olyan barnának kell lennie mind két oldalon. A ruhákban jól kell magát éreznie.
A lista egyre nő, újabb és újabb oldalakat betöltve a táblán:

túl igényes
kötekedő
makacs
sosem áll le
zajos
kiszámíthatatlan
indiszkrét
dühös
hangos
agresszív
siránkozó
lobbanékony
könnyen felbosszantható
válogatós
vad
céltudatos
felforgató
könnyen unatkozik
önkritikus
ellenszenves
manipuláló
minden oldalról extrém

Ez egy kijózanító lista, ami meglepett mindannyiunkat. Mindegyik tulajdonképpen egy-egy címke, és „belsőt” írja le. Amikor halljuk ezeket a szavakat, ezek nem csábítóak és nem kívánatosak.
Nem vagyunk biztosak abban, hogy a társadalmi elvárásokkal ezek találkoznak."

Ha bővebben érdekel Kurcinka módszere gyerek el képzésemre! Válassz közülük itt:



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése